BELEDİYE BAŞKANLIĞI'NA
EDİRNE
''29.24. "Hak
Aktrımı Yapılacak Alanlar'' başlığı ile 01.02.2016 tarih ve 2016/29 sayılı
Belediye Meclis Kararı'na itirazımızdır.
Edirne
Belediye Meclisi plan ve yönetmeliklere aykırı olarak yapılmış binaların
affını kaybetmiş olduğu mahkeme kararına
rağmen ikinci defa gündemine alarak çıkartmış olduğu 2016/29 sayılı kararı ile
hukuksuzluk inadını sürdürmektedir.
İmar Planı,
insan toplum ve çevre ilişkilerinde insan ile toplum hayatını yakından
etkileyen fiziksel çevreyi sağlıklı bir yapıya kavuşturmak, yatırımların yer
seçimlerini ve gelişme eğilimlerini yönledirmek ve toprağın koruma kullanma
dengesini en rasyonel biçimde belirlemek amacı ile yapılır.Dolayısı ile imar
planlaması bir hak değildir.Yasa ve yönetmeliklere aykırı olarak yapılan bu binaların yapıcısına hak etmediği
kazancı sağladığı ortadadır.Edirne Belediye Meclisi bu haksız sermaye
birikimine aracılık etmektedir.Ayrıca bu hukuksuz durumun sorumluları hakkında
hiçbir işlem yapmamıştır.
03.12.2014 tarih ve 2014/324 sayılı
belediye meclisi kararına yaptığımız itiraz gerekçelerimiz 2016/29 sayılı
''29.24 Hak Aktarımı Yapılacak Alanlar''
başlıklı belediye meclis kararına da devam etmektedir.
1)Mekansal
Planlar Yapım Yönetmeliği'nin 25.maddesinde ''İmar Planı Revizyon ve
İlaveleri'' hangi koşullarda uygulanacağı aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır.
''İmar
planlarının ihtiyaca cevap vermediği veya uygulamasının mümkün olmadığı
durumlar ile üst kademe plan kararlarına uygunluğunun sağlanması amacıyla
planın tamamının veya plan ana kararlarını etkileyecek bir kısmının yenilenmesi
için bu yönetmelikte belirtilen ilke, esas ve standartlara uygun olarak imar
planlarında revizyon yapılır.İmar planlarının ihtiyaca cevap vermediği
durumlarda, mevcut plana bitişik ve mevcut planın genel arazi kullanım
kararları ile süreklilik, bütünlük ve uyum sağlayacak biçimde, bu yönetmelikte
belirtilen ilke, esas ve standartlara uygun olarak ilave imar planı
yapılabilir.'' denmektedir.
Belediye
meclis kararında belirtildiği üzere yapılan revizyon yasa ve yönetmeliklere
aykırı yapılar için yapıldığı anlaşılmaktadır.Bu yukarıdaki maddeye açıkça
aykırıdır.
2)Hak
aktarımı yapılacak bölgelerde yapı ve nüfus yoğunluğu artışı olacaktır.Bu
artışın ne kadar olacağı plan notunda belirsizdir.Maddenin uygulanması parsel
bazında gelecek talepler doğrultusunda olacaktır.Oysa planlamanın özü yapı ve
nüfus yoğunluğunu önceden öngörmektir.
Bu plan notu
ile plansız şekilde oluşan yapılanma yasal hale getirilmeye
çalışılmaktadır.Böyle bir yapılanmanın kamu oyunda meşruluğu yoktur.Ayrıca
ayrılan sosyal donatı alanı ile bu maddeden faydalanacak mevcut yapılar
arasında erişilebilirlik sorunu bulunmaktadır.
3)Mekansal
Planlar Yapım Yönetmeliği'nin 12.maddesinde ''İmar planlarında yürüme
mesafeleri, eğitim, sağlık ile yeşil alanların hizmet etki alanındaki nüfusun
erişme mesafesi, topoğrafya, yapılaşma, yoğunluk mevcut doku doğal ve yapay
eşikler dikkate alınarak planlanır.Bu fıkrada belirtilen hususlar uygun olması
halinde ikinci ve üçüncü fıkradaki asgari yürüme mesafelerine uyulur.''
denmektedir.
Ayrılan
sosyal donatı alanı ile plan notundan faydalanacak alanlar arsındaki mesafe
açıkça bu maddeye aykırıdır.
Sonuç olarak
belediye meclinin de kabul ettiği yasa ve yönetmeliklere aykırı olan bu yapılar
imar affı ile çözülmeye çalışılmaktadır.Gerek imar mevzuatında gerekse tapu ve
kadastro mevzuatında bulunmayan, adına ''hak aktarımı''denilen bu uygulama
belediye meclisi yetkisinde değildir.Çünkü bu bir imar affıdır.İmar yasasında
yeri olmayan bu madde ile belli bir zümreye af ve rant sağlanacaktır.
Bu made
yürürlüğe girdiğinde imara aykırılık yasallaşacak, sorumluları yasal takipten
kurtulacak, kaçak, ruhsat ve eklerine aykırı yapıyı caydıran ve cezalandıran
3194 sayılı imar kanunun 19,30,32,40,42. maddeleri başta gelmek üzere yasa ve
yönetmelik hükümlerini itibarsızlaştırarak kurallara aykırı yapıları
arttıracaktır.
01/03/2016
ÖDP Edirne İl Örgütü Adına
İl Başkanı
Nevzat Çolak
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder