1 Mart 2016 Salı

"Hak Aktrımı Yapılacak Alanlar'' Başlıklı Belediye Meclis Kararı'na itirazımızdır.



BELEDİYE BAŞKANLIĞI'NA
                                                                                           EDİRNE

             ''29.24. "Hak Aktrımı Yapılacak Alanlar'' başlığı ile 01.02.2016 tarih ve 2016/29 sayılı Belediye Meclis Kararı'na itirazımızdır.

             Edirne Belediye Meclisi plan ve yönetmeliklere aykırı olarak yapılmış binaların affını  kaybetmiş olduğu mahkeme kararına rağmen ikinci defa gündemine alarak çıkartmış olduğu 2016/29 sayılı kararı ile hukuksuzluk inadını sürdürmektedir.

            İmar Planı, insan toplum ve çevre ilişkilerinde insan ile toplum hayatını yakından etkileyen fiziksel çevreyi sağlıklı bir yapıya kavuşturmak, yatırımların yer seçimlerini ve gelişme eğilimlerini yönledirmek ve toprağın koruma kullanma dengesini en rasyonel biçimde belirlemek amacı ile yapılır.Dolayısı ile imar planlaması bir hak değildir.Yasa ve yönetmeliklere aykırı olarak  yapılan bu binaların yapıcısına hak etmediği kazancı sağladığı ortadadır.Edirne Belediye Meclisi bu haksız sermaye birikimine aracılık etmektedir.Ayrıca bu hukuksuz durumun sorumluları hakkında hiçbir işlem yapmamıştır.
 
            03.12.2014 tarih ve 2014/324 sayılı belediye meclisi kararına yaptığımız itiraz gerekçelerimiz 2016/29 sayılı ''29.24  Hak Aktarımı Yapılacak Alanlar'' başlıklı belediye meclis kararına da devam etmektedir.
  
            1)Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği'nin 25.maddesinde ''İmar Planı Revizyon ve İlaveleri'' hangi koşullarda uygulanacağı aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır.

            ''İmar planlarının ihtiyaca cevap vermediği veya uygulamasının mümkün olmadığı durumlar ile üst kademe plan kararlarına uygunluğunun sağlanması amacıyla planın tamamının veya plan ana kararlarını etkileyecek bir kısmının yenilenmesi için bu yönetmelikte belirtilen ilke, esas ve standartlara uygun olarak imar planlarında revizyon yapılır.İmar planlarının ihtiyaca cevap vermediği durumlarda, mevcut plana bitişik ve mevcut planın genel arazi kullanım kararları ile süreklilik, bütünlük ve uyum sağlayacak biçimde, bu yönetmelikte belirtilen ilke, esas ve standartlara uygun olarak ilave imar planı yapılabilir.'' denmektedir.

            Belediye meclis kararında belirtildiği üzere yapılan revizyon yasa ve yönetmeliklere aykırı yapılar için yapıldığı anlaşılmaktadır.Bu yukarıdaki maddeye açıkça aykırıdır.

            2)Hak aktarımı yapılacak bölgelerde yapı ve nüfus yoğunluğu artışı olacaktır.Bu artışın ne kadar olacağı plan notunda belirsizdir.Maddenin uygulanması parsel bazında gelecek talepler doğrultusunda olacaktır.Oysa planlamanın özü yapı ve nüfus yoğunluğunu önceden öngörmektir.

            Bu plan notu ile plansız şekilde oluşan yapılanma yasal hale getirilmeye çalışılmaktadır.Böyle bir yapılanmanın kamu oyunda meşruluğu yoktur.Ayrıca ayrılan sosyal donatı alanı ile bu maddeden faydalanacak mevcut yapılar arasında erişilebilirlik sorunu bulunmaktadır.
  
            3)Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği'nin 12.maddesinde ''İmar planlarında yürüme mesafeleri, eğitim, sağlık ile yeşil alanların hizmet etki alanındaki nüfusun erişme mesafesi, topoğrafya, yapılaşma, yoğunluk mevcut doku doğal ve yapay eşikler dikkate alınarak planlanır.Bu fıkrada belirtilen hususlar uygun olması halinde ikinci ve üçüncü fıkradaki asgari yürüme mesafelerine uyulur.'' denmektedir.
  
            Ayrılan sosyal donatı alanı ile plan notundan faydalanacak alanlar arsındaki mesafe açıkça bu maddeye aykırıdır.

            Sonuç olarak belediye meclinin de kabul ettiği yasa ve yönetmeliklere aykırı olan bu yapılar imar affı ile çözülmeye çalışılmaktadır.Gerek imar mevzuatında gerekse tapu ve kadastro mevzuatında bulunmayan, adına ''hak aktarımı''denilen bu uygulama belediye meclisi yetkisinde değildir.Çünkü bu bir imar affıdır.İmar yasasında yeri olmayan bu madde ile belli bir zümreye af ve rant sağlanacaktır.

            Bu made yürürlüğe girdiğinde imara aykırılık yasallaşacak, sorumluları yasal takipten kurtulacak, kaçak, ruhsat ve eklerine aykırı yapıyı caydıran ve cezalandıran 3194 sayılı imar kanunun 19,30,32,40,42. maddeleri başta gelmek üzere yasa ve yönetmelik hükümlerini itibarsızlaştırarak kurallara aykırı yapıları arttıracaktır.

                                                                                                          01/03/2016
ÖDP Edirne İl Örgütü Adına
İl Başkanı
Nevzat Çolak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder